Poznań ma mieć zrównoważony transport
Bezpieczny, ekologiczny, zrównoważony i optymalny. Taki do 2030 roku ma być poznański transport zbiorowy.
Poznańscy radni uchwalili dziś Politykę Mobilności Transportowej oraz Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej. Zakładają one szereg inwestycji, które mają ułatwić poruszanie się po Poznaniu oraz sprawić, by było ono bardziej ekologicznej. W ciągu 10 lat ma nastąpić pełna integracja komunikacji kolejowej z miejskim transportem publicznym. Powstać mają m.in. nowe węzły i miejska obwodnica kolejowa zapowiada Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Miasto Poznań chce też zwiększyć bezpieczeństwo na drodze i zmniejszyć hałas. Mają powstać nowe trasy tramwajowe - oprócz budowanej na Naramowice, także na Marcelin, Główną, Umultowo i do Bramy Zachodniej, a także z Wilczaka do Garbar. Radni opozycji zwracali jednak uwagę, że jednym z poważnych problemów w poznańskich transporcie publicznym są ceny biletów.
W Poznaniu w najbliższych latach ma powstać ulica Dolna Głogowska wraz z trasą tramwajową. Domknięta zostanie I rama komunikacyjna i wybudowany tunel na ul. Grunwaldzkiej. Miasto chce też rozbudowywać Wartostradę i tworzyć nowe trasy rowerowe.